Zuidwolde -
Marketing Drenthe en de twaalf Drentse gemeenten hebben de handen ineengeslagen en een nieuw Drenthe magazine ontwikkeld. Het magazine is verspreid onder de recreatie en toerisme ondernemers in Drenthe en laat zien wat de Oerprovincie te bieden heeft voor de toerist en inwoner.
Voorheen bracht iedere regio een eigen magazine uit. Dit jaar zijn de krachten gebundeld met het gezamenlijke magazine als resultaat. Volgens Jolanda Doornbos – Toeristisch regisseur Kop van Drenthe – een mooi product: “Iedere toerist verdient het om de mooiste plekken in Drenthe te kunnen bezoeken. De toerist vindt het geen probleem om 50 kilometer te rijden voor een dagje weg. Nu kan de toerist in één magazine zien wat er in de gehele provincie te beleven is.
Samen het verhaal vertellen
Astrid Crum – Directeur Marketing Drenthe – ziet het Drenthe magazine als een bekroning op een mooie samenwerking met de Drentse gemeenten: “Samen hebben we het doel om het Drentse verhaal te vertellen. Door gezamenlijk één magazine te maken krijgt de gast de juiste informatie en kan het verhaal breed uitgedragen worden. Het is daarom ook heel mooi dat we elkaar weten te vinden”.
Het magazine is inmiddels verspreid en verkrijgbaar bij VVV kantoren, Toeristische Informatie Punten en recreatieve bedrijven in de provincie. Naast de Nederlandse versie zijn er ook Duitse en Engelse gidsen beschikbaar.