Verkleedwinkels beleven piek dankzij de Toppers

Foto: DeWoldenNieuws

Utrecht/Ruinerwold – Verkleedwinkels draaien hoge omzetten in aanloop naar de Toppers-concerten. ‘Dat geldt absoluut ook voor ons’, reageert Janneke Rumph van kledingverhuur De Bonte Koe in Ruinerwold.

Maar liefst 86,6% van deze concertgangers bezoekt een verkleedwinkel om een gloednieuwe outfit te scoren voor het evenement. Dit blijkt uit onderzoek van feestkleding365.nl, gehouden onder 764 Toppers-fans.

Hierbij lijkt een kleine meerderheid de klassieke, fysieke verkleedwinkel te verkiezen boven de online verkleedwinkels. 44,7% gaat naar een fysieke winkel, terwijl 42,0% van de fans alles online regelt. Toch letten veel Toppers ook op de centen als het thema dat toelaat. Zo geeft 26,2% aan ook een kijkje in de eigen kledingkast te nemen, wanneer ze op zoek zijn naar een passende outfit.

Vooral Toppers-fans die in de enquête aangeven de kaartprijzen aan de dure kant te vinden, zijn eerder geneigd om de eigen kledingcollectie door te spitten (40,3%).

Dure kaartjes

59,4% van de Toppers-bezoekers vindt de kaartjes aan de dure kant, maar heeft het er graag voor over. Een vijfde van de Toppers-fans (20,9%) geeft aan dat de tickets wel een serieuze rib uit hun lijf kosten.

Echt verkleedfeestje

Voor veel fans van de Toppers is het jaarlijkse evenement de perfecte gelegenheid voor een verkleedfeestje. 83,4% van de fans vindt het leuk om ieder jaar volgens een nieuw thema verkleed te gaan.

Ook het ‘Pretty in Pink’-thema van dit jaar wordt door de meeste Toppers-fans warm onthaald (73,9%). Wel zijn de mannen dit jaar iets minder enthousiast over het ‘roze thema’. Een tiende van de mannen ziet er best een beetje tegenop om zich van top tot teen in roze te kleden, terwijl dit bij de vrouwen minder dan een procent is (0,6%).

 

Het volledige onderzoek is hier terug te vinden: https://www.feestkleding365.nl/toppers-2018

 

Reacties