Ludieke actie om bezoekers naar Drenthe te halen

13 jun , 7:36 Nieuws
pn04112023 dwingeloo ondernemersfair7
Artizzl Media / Peter Nefkens
Dwingeloo - drenthe">Marketing Drenthe lanceert Drenthe roept : een ludieke actie om bezoekers de mooie natuur van onze Oerprovincie te laten ervaren. De actie start deze zomer, in samenwerking met lokale ondernemers. Lisa Hulskamp, eigenaar van Landhotel Diever, is enthousiast: “Deze actie past heel goed bij ons hotel. Een fantastisch verblijf is meer dan een goed ontbijt en schone handdoeken.”
Voor de start van de zomervakantie ontvangen ruim 150 hoteliers en B&B-houders een herkenbare, rode deurhanger. Met daarop laagdrempelige opdrachtjes, die gasten inspireren naar buiten te gaan en de oerkracht van Drenthe te ervaren. Een logische keuze, want uit onderzoek van Marketing Drenthe en PanelWizard blijkt dat maar liefst 86% van de Nederlanders stress ervaart in het dagelijkse leven. 8 op 10 Nederlanders geven aan dat een moment in de natuur ze helpt om tot rust te komen, en een even grote groep geeft aan dat natuurgeluiden een fijne, kalmerende werking hebben. Tegelijkertijd blijkt uit bezoekersonderzoek van Marketing Drenthe dat 81% van onze bezoekers kiest voor Drenthe vanwege onze natuur.

Samen met Drentse ondernemers

Hoteliers en B&B-houders doen mee. “Wij omarmen deze actie. De omgeving, het landschap, dát is de kracht van onze provincie”, aldus Bianca Kuis, Revenue Manager van De Bonte Wever. “We zien dat steeds meer van onze gasten willen wandelen, naast het al populaire fietsen. Drenthe roept past mooi in die trend en biedt inspiratie.”
Bezoekers kunnen hun belevenissen op Instagram posten met #drentheroept. En zo kans maken op een luchtballonvaart voor twee. “We geven bezoekers graag een reden om nog eens terug te komen. En de natuur vanuit een ander, uniek oogpunt te beleven”, aldus Gijs Klompmaker van Marketing Drenthe. “Alle posts tot en met augustus 2024 dingen mee. In september maken we de winnaar bekend.”
(Foto: Artizzl Media / Peter Nefkens)