Tamar Dubbink wint de voorleeswedstrijd gemeente De Wolden

Tamar Dubbink (op de stoel) won de voorleeswedstrijd van De Wolden.
Tamar Dubbink (op de stoel) won de voorleeswedstrijd van De Wolden.
Foto: Bibliotheek

De Wijk – Tamar Dubbink van basisschool cbs De Arendsvleugel uit Ruinerwold heeft vanmiddag de gemeentelijke voorleeswedstrijd gewonnen. Deze wedstrijd vond plaats in bibliotheek De Wijk. Het betrof hier een voorronde van De Nationale Voorleeswedstrijd. De winnaar zal binnenkort gemeente De Wolden vertegenwoordigen in de provinciale finale.

De acht kandidaten werden, aangemoedigd door hun supporters, om de beurt door presentator Marinka Wijngaarden naar voren gehaald en kort aan het publiek voorgesteld. Vervolgens las iedere kandidaat een fragment voor uit een zelfgekozen boek. Er werd gelet op zaken als uitspraak, verstaanbaarheid en tempo. Ook het contact van de voorlezer met het publiek was belangrijk. Na een spannend kwartiertje, werd het verlossende woord door juryvoorzitter  gesproken.

Rustig en duidelijk

Tamar las een fragment voor uit het boek Juf Braaksel en de magische ring van Carry Slee. De jury vond dat Tamar rustig en duidelijk voorlas en vanaf de eerste letter het publiek goed meenam in het verhaal. Tamar zal één van de deelnemers zijn aan de provinciale finale die op 17 april gehouden zal worden in Assen te Podium Zuidhaege

De Nationale Voorleeswedstrijd

De Nationale Voorleeswedstrijd is de spannendste leesbevorderingscampagne voor groep 7 en 8. Kinderen nemen het tegen elkaar op in verschillende wedstrijdrondes. Kinderen leren hierbij veel van elkaar en het wedstrijdelement is heel aansprekend. De plezierige spanning én het enthousiasme van de supporters maken de wedstrijd onvergetelijk voor leerlingen. De Nationale Voorleeswedstrijd, een campagne van Stichting Lezen in samenwerking met de Bibliotheken, beoogt hiermee het (voor)leesplezier te stimuleren.

De Nationale Voorleeswedstrijd wordt mede mogelijk gemaakt door Nederlandse Boekenbon BV.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen