Koorschool Drenthe houdt open repetitie

Koorschool Drenthe.
Koorschool Drenthe.
Foto: Eigen foto

Assen – Kinderen die van zingen houden zijn welkom bij Koorschool Drenthe tijdens de open repetitie op 3 juli in Assen. Een jaar geleden werd Koorschool Drenthe opgericht. Deze Koorschool is opgericht om met name de kinderen die wat extra uitdaging zoeken hier de gelegenheid voor te geven. De kinderen worden met een gedegen opleiding gevormd tot zangers die van bladmuziek kunnen zingen en uiteindelijk door kunnen stromen naar de beste koren in Nederland.

Initiatiefnemer Arian van der Mark vertelt: “In juni vorig jaar zijn we gestart met een aantal open lesdagen. Hier zijn een groep enthousiaste kinderen op afgekomen. De kinderen krijgen sindsdien elke week zangles en een gezamenlijke koorrepetitie. Elke week zien we ze groeien in muzikaliteit en het gebruiken van hun stem als instrument. En daarnaast hebben ze als groep ook heel veel plezier met elkaar.”

Artistiek leider

Arian is artistiek leider van de Koorschool en tevens zangdocent. Dit betekent dat hij tijdens de koorrepetities en uitvoeringen zorgt voor een mooi muzikaal geheel. Tijdens de wekelijke zanglessen is hij met de leerlingen bezig om op een goede manier klank te maken met hun stem. Arian: “het niveau van de kinderen die nu bij de Koorschool zingen is verschillend: de één speelt zelf al een instrument en heeft al veel zangervaring, de ander is nog bezig met het leren lezen van de noten op het papier. Hiervoor krijgen zij tijdens de wekelijkse zanglessen Algemene Muzikale Vorming (AMV) aangeboden. De zanglessen worden aangepast aan het niveau en het leertempo van het kind. Muziek op maat dus!”

Kinderen die van zingen houden en van extra uitdaging worden van harte uitgenodigd voor de open repetitie op woensdag 3 juli a.s. om 17.00 uur in Basisschool De Driesprong, M.L. Kingweg 46 in Assen. De open repetitie wordt afgesloten met een mini-concert.

Meer informatie is te vinden op de website: www.koorschooldrenthe.nl

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen