Nieuw shirt voor ZZVV met aandacht voor aankomend jubileum

Nieuwe shirts voor ZZVV.
Nieuwe shirts voor ZZVV.
Foto: Foto ZZVV

Zuidwolde – ZZVV heeft een nieuw shirt en dat werd vorig weekend gepresenteerd. In samenspraak met hoofdsponsor Haanstra BV is er gekozen voor een nieuw ontwerp en dat is niet zonder reden. Volgend kalenderjaar bestaat de zaterdagvoetbalclub in Zuidwolde namelijk 60 jaar.

Dat is terug te vinden op het gepresenteerde shirt: het oude logo van de club prijkt op de borst en ook de accenten in de kraag en op de mouwen keren terug. Tevens wordt op het nieuwe shirt de naam van Haanstra en Hersenstichting meer uitgedragen in vergelijking met het vorige tenue.

Hoofdsponsor Chris Braakman van Haanstra BV is dan ook erg blij en gelukkig met het nieuwe shirt. „Het is een erg mooi shirt geworden. Vooral het logo op de borst vind ik erg mooi staan. Tegenwoordig is het logo gewoon in het shirt verwerkt. Vroeger, toen wij op voetbal gingen, kreeg je bij de aanmelding een logo van stof mee naar huis en dan moest je moeder hem op het shirt naaien.” Het roept bij Braakman enige nostalgische gevoelens op. „Ja, maar dat vind ik juist mooi. Alles komt mooi terug in dit shirt. De ‘verwijzing’ naar vroeger in de vorm van het oude logo, de kraag en de accenten op de mouwen. Gestoken in dit shirt kan ZZVV prima voor de dag komen.”

Hersenstichting

Wie denkt dat de Hersenstichting ook sponsor is van de voetbalclub, heeft het mis. In 2014 overleed de oudste zoon, tevens oud-ZZVV’er, van het gezin Braakman. Door het sponsorschap met het logo van de Hersenstichting te hanteren, wil Braakman proberen iets teweeg te brengen. „Een stuk bewustwording. Onze hersenen bepalen wie je bent en wat je kunt, zoals sporten en dus ook voetbal.  We hebben bewust vanuit onze privé-situatie gekozen voor het logo van de Hersenstichting. De Hersenstichting is dus níet de sponsor van ZZVV, enkel een uiting.”

Reacties

Cookieinstellingen