De Wolden op zoek naar Duitse toeristen

Boomhutten kunnen het verschil maken.
Foto: Artizzl Media

Ruinen – Recreatieondernemers goed voorbereiden op de komst van Duitse toeristen en actief aan de slag laten gaan met promotie gericht op Duitsers. Dat is het doel van de gratis bijeenkomst in Ruinen hierover op maandag 5 november vanaf 14.30 uur. Marketing Drenthe en Gebiedspromotie De Wolden organiseren deze bijeenkomst, die plaatsvindt in Buitencentrum De Poort in Ruinen.

Drenthe zet sterker in op het aantrekken van inkomende toeristen met name uit buurland Duitsland. Maar wat vindt de Duitse gast belangrijk in marketing uitingen en hoe zorgt de ondernemer voor een gastvrije kennismaking met zijn organisatie? De organisatie helpt de ondernemer graag op weg en heeft daarvoor Karin Lubs van Klant op Één uitgenodigd om in een praktijkgerichte workshop te vertellen waar potentiële Duitse gasten gevoelig voor zijn. Karin Lubs heeft ervaringen in het begeleiden van ondernemers die de Duitse markt op willen. Zij geeft een korte training over het ontvangen van Duitse gasten voor de ondernemers en zijn medewerker(s), waarbij zij iedereen bewust maakt van kansen, valkuilen én van hun eigen talenten. 

Programma

Deze middag krijgen deelnemers veel praktische tips. Begonnen wordt met een korte terugblik welke activiteiten al zijn ondernomen om Duitse gasten naar Drenthe te trekken. De deelnemers krijgen meteen tips hoe ze in 2019 kunnen aanhaken. Vervolgens gaat iedereen aan de slag. Drie speerpunten staan centraal in deze praktijkgerichte workshop: service, taal en online marketing.

Zo kun je scoren met service. Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen Nederlandse en Duitse gasten, hoe kunnen met extra service en aandacht punten worden gescoord en waarom is professionaliteit voor Duitsers zo belangrijk? Do’s en don’ts aan de hand van praktische voorbeelden en direct toepasbare tips.

Duitse taal

Ook met de Duitse taal kan gescoord worden. Een kort overzicht van handige Duitse zinnen en uitdrukkingen uit de dagelijkse praktijk van verblijfsaccommodaties en horeca, recreatiebedrijven, musea en toeristische organisaties. Ook nuttig: hoe kan een ondernemer met hulp van een slim bouwsteen-systeem makkelijk correcte Duitse e-mails schrijven?

Dan de website. Een Duitse website is een must als een ondernemer serieus werk wil maken van de Duitse markt. Wat zijn de belangrijkste aandachtspunten voor de teksten en hoe zorgt u ervoor dat de website ook wordt gevonden?

Aanmelden kan via https://us11.campaign-archive.com/?e=&u=53b46c452d966ffddc22f0d6b&id=d50ff735b6

Reacties