Jeugdsoos De Miete maakt eigen promoclip

Ruinerwold – Jongeren van jeugdsoos De Miete in Ruinerwold hebben zelf een promoclip gemaakt. Dat deden ze als pilot voor de Mediafabriek 2.0. Ze maakten het storyboard, deden het camerawerk en de montage. De clip staat inmiddels online.

Ook andere groepen in de gemeente De Wolden kunnen zo’n mooie clip maken en dat allemaal na- en in een workshop van de twee eigenaars van de Mediafabriek, Ronald Buld en Jan Bert Stevens.

Verenigingen, keten, jeugdsozen en wie verder maar met jongeren tussen de 12 en 21 jaar te maken heeft, hebben namelijk de ultieme kans om geheel gratis een promotiefilmpje te maken. De Mediafabriek 2.0 wordt door de gemeente De Wolden financieel ondersteund als uitvloeisel van de CultuurExplosie van vorig jaar.

Op locatie

Ronald en Jan Bert, samen de eigenaren van de Mediafabriek 2.0, bieden workshops op locatie aan, vier uur durend waarin de jeugd leert zelf een promoflmpje te maken. ‘Eerst krijgen ze uitleg hoe je een promoclip maakt, er moet een script uitgewerkt worden. Dan gaan we met de camera werken en moeten de jongeren zelf de regie in handen nemen. Als derde is er de montage’, legt Buld uit.

Vanuit Ruinerwold is met enkele jongeren van jeugdsoos De Miete een pilot  uitgevoerd. Britt Tuin, Stijn Smid en Kaz Oosterveen zijn met andere soosleden druk geweest met het maken van een promoclip voor De Miete. Een leerzaam proces dat bovendien een mooie reclame is voor de jeugdsoos en via social media ruim verspreid kan worden.

Aanmelden kan via www.mediafabriek.info

Reacties