Gratis lokale marktplaats sluit uitstekend eerste jaar af

Foto: A. Venekamp

Misschien heb je hem al eens zien rijden in de witte Alfa Romeo Mito van Koopplein. Inmiddels rijdt Ananias Venekamp, oprichter van Kooplein De Wolden, hier al één jaar mee rond door onze gemeente. Maar hoe kwam Venekamp bij Koopplein?

Zoektocht

“Mijn zoektocht naar ander werk ben ik gestart met een fietstocht naar Rome”, vertelt Anania. “Eerst even het hoofd helemaal leeg maken om fris aan iets anders te kunnen beginnen. Mijn motto is: “if you don’t dare to leave the harbour, you will never explore new worlds”, vrij vertaald: Lekker gaan fietsen en maar zien wat er op je pad komt! Het werd een periode van veel netwerken en dingen uitproberen. Op één van die netwerkactiviteiten werd mijn aandacht getrokken door de Parijs-Dakar Buggy van Tom Coronel bij de Koopplein-stand. Mijn nieuwsgierigheid was gewekt. Niet alleen naar de Parijs-Dakar Buggy maar ook naar het verhaal achter Koopplein.”

Koopplein

Waarom begon Venekamp zelf ook een “Koopplein” voor De Wolden? “Wat mij zo aanspreekt aan Koopplein is het regionale aspect en de diversiteit in je werkzaamheden. Op een leuke manier wat kunnen betekenen voor je medemens”, verklaart Venekamp. “Het is een baan met een eigen tijdsindeling. Veel contacten leggen met medebewoners, zowel particulieren als ondernemers. Ook het aspect online marketing en sociaal media hebben mijn interesse, wat in deze baan ruimschoots aan de orde komt. Mijn gevoel over Koopplein werd voor een jaar terug ook gesterkt doordat ze zijn uitgekozen tot beste online marktplaats. Voor veiligheid, betrouwbaarheid en lokaliteit hebben ze de Nationale Business Succes Award ontvangen.”

Lokaal handelen

Venekamp is de uitdaging aangegaan en met veel plezier. Inmiddels bestaat Koopplein de Wolden één jaar. Van een onbekende site naar een sterk groeiende regionale marktplaats met acht- tot tienduizend bezoekers per maand. Venekamp vindt het een uitdaging om de goederen, die de bewoners zonder extra kosten op de site plaatsen, op een creatieve manier extra onder de aandacht te brengen. Zo verloot hij regelmatig in samenwerking met een lokale ondernemer een leuke prijs en wordt het bereik van advertenties flink vergroot door social media. Voor de zakelijke klant bied Koopplein naast het adverteren op internet ook uitleg en advies op het gebied van sociale media en online marketing. Hier wordt effectiviteit met creativiteit gecombineerd. Het doel van Ananias Venekamp met Koopplein De wolden? “Samen een groot succes maken van lokaal handelen!”

Klik hier voor een kijkje op Koopplein De Wolden

 

Reacties